Aangezien jullie altijd dol enthousiast reageren op een eetdagboek van Jordy of mij, leek het mij leuk om er één tijdens de vakantie te maken.

Want wat eet ik hier om in shape te blijven? Laat ik alle remmen los? Of probeer ik toch de balans erin te houden met alle lekkere ijsjes, krokante pizza's, romige pasta's en huge schnitzels?!

Dat ik een hoop lekkers eet hier, is iets wat zeker is. Maar zoals je misschien wel verwacht, houd ik toch altijd mijn doelen voor ogen en probeer ik de balans er in te houden.

Ben jij klaar om een kijkje in mijn eetdagboek te nemen? Vamos!!

09:30 - ONTBIJT

Ik start hier de dag met een ontbijtje op het balkon. 

De verse stokbroden zijn hier veelste lekker en dus besloot ik al op dag 1 om mijn havermout ritueel tijdelijk stop te zetten.

Vaak neem ik twee stukjes stokbrood van zo'n 15 cm lang.

Één van deze twee beleg ik met zuivelspread, kipfilet en een ei (de vorm wisselt: de ene keer is het een gekookt ei, de andere keer een roerei met ui en tomaat en weer een andere keer bak ik een omelet of spiegelei).

Het andere stuk stokbrood beleg ik vaak met iets zoets. En ja, hiermee doel ik inderdaad 9 van de 10 keer op Nutella. Is het geen Nutella, dan ga ik vaak voor bosvruchten jam met gezouten roomboter, pindakaas of gewoon nog een broodje met zuivelspread en kipfilet omdat het zo lekker is.

Na de broodjes eet ik vaak een klein yoghurtje en wat fruit. Hierbij kan je denken aan meloen, sinaasappel of een nectarine. 

Tijdens het ontbijt drink in een kop thee en een cappuccino.

11:30 - POST WORKOUT

Na het ontbijt ga ik altijd meteen sporten (4 keer per week) en dus is het om 11:30 tijd voor een post workout snack. 

Hierbij ga ik gewoon voor snel, voldoende eiwitten en lekker: een eiwitshake met (ijskoude) melk.​

Op de dagen dat ik niet sport, eet ik niks tussen het ontbijt en de lunch.​

14:30 - LUNCH

Aangezien ik na mijn post workout shake het strand op duik, snack ik verder niks tussendoor.

Rond een uur of half 3 begin ik altijd trek te krijgen en is het tijd om de keuken in te duiken. Lunchen doen we hier namelijk in het appartement. 

Ik lunch dagelijks anders, maar de basis is in de meeste gevallen hetzelfde: een salade met wat plakjes stokbrood, zelfgemaakte tzatziki en flinke hoeveelheid eiwitten (vaak verse tonijn of kip).

Uiteraard staan er ook flessen aïoli, barbecue saus en mojo saus op tafel, maar deze laat ik staan om zo water (onnodige) calorieën te besparen. 

Als we geen trek hebben in een salade, maken we iets anders. Zo hebben we van de week ook een broodje hamburger en broodje gebakken kipfilet gemaakt: heerlijk!!​

Voor de lunch geldt eigenlijk één basisregel: niet te veel, wel voedzaam en voldoende eiwitten.

Tijdens de lunch drink ik coca cola zero en water.

vakantie

21:00 - DINER

Ja, je leest het goed: na de lunch eet ik tot 21:00 uur 's avonds niks meer. 

Heel af en toe pak ik tussendoor nog een stuk watermeloen of een blokje pure chocolade, maar 9 van de 10 keer eet ik niks.

Doordat ik tussendoor niks eet, heb ik 's avonds lekker veel trek, flink wat calorieën over en kan ik tijdens het avondeten dus gewoon nemen waar ik trek in heb.

Wat ik precies eet 's avonds, wisselt van dag tot dag.

Zo eet ik bijvoorbeeld pizza, een verse grote tong met amandelsaus en frietjes, een huge schnitzel met champignonsaus en frietjes, een cordon blue, chinees, een curry of een heerlijke spaghetti carbonara (mijn favoriet!!)

vakantie

Als voorafje krijg je hier trouwens standaard een warm gebakken broodje met aïoli, daar zeg ik uiteraard geen nee tegen.

Tijdens het hoofdgerecht kies ik er ook hier voor om de sauzen te laten staan. Ik ben door mijn levensstijl thuis gewend om geen sauzen te eten en dus vind ik dat hier ook niet nodig (behalve bij het broodje vooraf)! 

Tijdens het diner drink ik veel water.

22:30 - TOETJE

Het is en blijft vakantie en dus hoor ik je denken: eet je dan geen ijsje? 

Uhu, je was me net voor, want natuurlijk eet ik die!

Het is mijn avondritueel hier om na het diner een stukje te wandelen naar mijn favoriete ijssalon. Favoriet vanwege de heerlijke smaken en romige structuur, maar ook vanwege de grote bollen waar je u tegen zegt.

Even ter vergelijking: één bolletje hier, zijn drie bollen in Nederland!

23:30​ - DRANKJE

Rond half 12 zijn we weer thuis van het avondeten en neem ik maar al te graag mijn favoriete drankje: crema de orujo met een flinke ijsklont. Voor degene die het drankje niet kennen; het is net een soort baileys! 

Niet goed voor de calorieën, maar wel heel lekker!

CONCLUSIE

Ik eet gedurende de dag niet ontzettend veel waardoor ik 's avonds gewoon kan nemen waar ik op dat moment trek in heb. 

Wel zorg ik ervoor dat ik voldoende eiwitten binnenkrijg en voldoende drink.​

Door geen calorierijke drankjes te drinken (op de crema de orujo na) en de sauzen tijdens de lunch te laten staan, skip ik zo een paar honderd calorieën die ik 's avonds kan besteden aan mijn ijsje en lievelingsdrankje.

Op deze manier geniet ik volop, kan ik eten waar ik trek in heb en blijf ik tegelijkertijd in shape!

Als dat geen vakantie is, weet ik het ook niet meer!!​

>