Om deze blog te beginnen, pakken we er even een mailtje bij die wij welgeteld minimaal 3 keer per dag ontvangen. 

Hi Jorellafit,
Ik volg jullie al een tijdje op Instagram/Facebook en vind het echt super leuk en goed wat jullie allemaal doen. Nu vraag ik mij alleen af wat jullie programma’s precies inhouden. Zouden jullie mij daar wat meer over kunnen vertellen?
Groetjes.

Maar natuurlijk kunnen wij jou daar wat meer over vertellen! Om ervoor te zorgen dat alles duidelijk is, nemen wij jou, beste zender van deze mail, en alle andere die interesse hebben, mee met de Jorellafit Traject Tour. We zullen jullie van begin tot eind uitleggen wat een traject bij ons precies inhoudt en wat je kunt verwachten gedurende de 4 maanden!

Welkom aan boord

Wanneer jij je aanmeldt bij Jorellafit, stap je aan boord bij een vier maanden durend avontuur waar je levenslang plezier van zult hebben. Naast dat je met ons aan jouw doelen gaat werken, zal je namelijk ook van alles leren op het gebied van voeding, beweging en gedrag. Deze kennis neemt niemand je meer af en kan je dus de rest van je leven gebruiken. Maar voordat we het daarover hebben, gaan we eerst even terug naar het moment van aanmelden.

De aanmelding

Wanneer je de beslissing hebt genomen om met ons aan jouw doelen te werken, is het tijd om je aan te melden. Dit kan je hier doen, of door een mailtje te sturen naar contact@jorellafit.nl. Op deze manier weten we dat jij wilt starten aan het leukste avontuur ooit en daar zijn wij dan ook maar al te blij mee. Ten eerste voor jou, want wat jij in de komende vier maanden gaat doen en ontdekken is iets wat ons leven, zowel fysiek als mentaal, compleet veranderd heeft (in zeer positieve zin!) In het programma hebben wij de belangrijkste aspecten die wij beleefd en geleerd hebben tijdens onze eigen ‘fit journey’ gebundeld en gekoppeld aan persoonlijke voedings- en trainingsschema’s. De veranderingen die wij ervaren hebben sinds de start van onze fit journey zijn onbeschrijfelijk, maar één ding is zeker, we gunnen het iedereen! Juist daarom zijn wij zo ontzettend blij als jij je aanmeldt!
Naast dat wij blij zijn voor jou, zijn we ook blij voor onszelf. Zoals je inmiddels waarschijnlijk wel weet is het onze passie en missie om zoveel mogelijk mensen te helpen met het behalen van welk doel dan ook. En dus zijn we ook ontzettend blij als wij jou mogen helpen met jouw doelen en daarbij onze kennis kunnen overdragen op het gebied van voeding, beweging en gedrag. Want wij weten inmiddels dat het volgen van een gebalanceerde levensstijl (lees; de Jorellafit levensstijl) helemaal niet moeilijk hoeft te zijn, als je maar weet waarom je bepaalde dingen wel of niet moet doen. Daarom besteden wij, naast het geven van voedings- en trainingsschema’s, ook heel veel aandacht aan het ‘waarom’ achter alles wat je doet!

Ohjeee, we dwalen weer af… terug naar de aanmelding. 🙂 Wij ontvangen een mailtje met de aanmelding, en dan? Wij zullen contact met jou opnemen en je de Jorellafit questionnaire (vragenlijst) toesturen. Door middel van deze vragenlijst komen wij achter jouw doelen, wensen en behoeften.
In deze vragenlijst kan je vragen verwachten als:
– Wat is jouw doel, leeftijd, lengte en huidige gewicht?
– Welke voedingsmiddelen vind je lekker en welke niet?
– Wil je sporten? Zo ja, hoe vaak en waar (thuis, buiten of in de sportschool)?
– Heb je allergieën waar we rekening mee moeten houden?

Door deze vragen weten wij dus precies waar wij rekening mee moeten houden tijdens het maken van jouw schema’s. Als we de vragenlijst eenmaal ontvangen hebben, gaan wij aan de slag met de schema’s die jou gaan helpen tijdens het avontuur. De schema’s worden dus gemaakt op basis van de ingevulde vragenlijst. Lust jij bijvoorbeeld geen tomaten, dan vind je deze ook zeker niet terug in het schema! Heb je ’s avonds niet veel tijd om te koken? Dan hoef je geen culinaire hoogstandjes te verwachten. Dat is sowieso niet waar wij mee werken hoor, dus no worries voor de wat minder culinaire lezers onder ons 🙂 We proberen altijd de recepten zo makkelijk en toegankelijk mogelijk te houden voor iedereen. Maar goed, waar het om gaat is dat het jouw persoonlijke schema’s zijn, wat betekent dat overal rekening mee kan worden gehouden!

Omdat wij per maand starten met de aanmeldingen van afgelopen maand, laten we je in de eerste mail na de aanmelding ook direct weten wat jouw startdatum zal zijn! Dit is altijd op een maandag aan het begin van een nieuwe maand! Dus stel dat je je komende week aanmeldt, dan zal jouw avontuur maandag 4 april van start gaan!

De schema’s

Wanneer de schema’s af zijn, ontvang je van ons een mailtje. Bij Jorellafit werken wij altijd voor de beste resultaten. Om die reden worden de voedingsschema’s steeds per twee weken gemaakt. Waarom dan maar voor twee weken? Omdat we op deze manier de schema’s up to date houden. We kijken één keer per 2 weken met jou naar wat er tot dan toe bereikt is en wat er eventueel aangepast moet worden wat het volgende voedingsschema betreft. Hierdoor blijven de schema’s zoals gezegd altijd up to date aan je huidige resultaten en wordt er continue op de meest efficiënte manier verder gewerkt aan jouw doelen.
Omdat wij met bepaalde gegevens uit de vragenlijst precies kunnen berekenen welke voedingswaarden (kcal, eiwitten, koolhydraten en vetten) jij op een dag nodig hebt, is resultaat, wanneer je je aan het schema houdt, gegarandeerd!

De persoonlijke trainingsschema’s die wij maken, ontvang je, in tegenstelling tot de voedingsschema’s, steeds per maand. Ook hier geldt dat er na een maand gekeken wordt hoe de trainingen tot dan toe zijn gegaan. Vond je de trainingen te makkelijk? Dan maken we ze wat zwaarder voor je. Wil je vaker trainen per week? Dan zorgen wij ervoor dat dat voor de volgende maand geregeld wordt. Kortom, jij vraagt, wij draaien!

Hoe ziet zo’n schema er dan uit?

Om een beeld te krijgen van de schema’s die wij maken, laten we zo een voorbeeld zien. Maar eerst leggen we even kort uit waar ze uit bestaan.
De voedingsschema’s bestaan uit een eetschema en receptenguide. In het eetschema staat precies per maaltijd vermeld hoeveel je van een bepaald product in het recept moet verwerken. Bijvoorbeeld 70 gr pasta, 100 gr kipfilet, 20 gr zuivelspread, 70 gr paprika, 60 gr verse spinazie en 35 gr ui. Vervolgens vind je in de receptenguide het recept dat bij deze maaltijd hoort. In de receptenguide staat dus omschreven wat je met de ingrediënten moet doen.
Omdat wij zoveel mogelijk mensen willen helpen, zorgen we er, zoals al eerder gezegd, altijd voor dat de recepten niet te ingewikkeld zijn! Daarnaast kan je in de vragenlijst die wij je na aanmelding toesturen altijd aangeven dat je bijvoorbeeld je lunch mee moet kunnen nemen en dat je ’s avonds weinig tijd hebt om te koken. Hierdoor kunnen we daar nog eens extra rekening mee houden.

Een dag van een eetschema met bijbehorende receptenguide, ziet er bijvoorbeeld als volgt uit:
schemrecept

Eigenlijk kan je ons dus zien als een lopende Myfitnesspall: je weet precies wat je moet eten op een dag en hoeveel je van elke macronutriënt (eiwitten, vetten en koolhydraten) binnenkrijgt om jouw doelen te behalen!

En wat als ik een etentje heb?
No problemo, zoals wij vaak duidelijk maken via bijvoorbeeld Instagram hoef je jezelf niets te ontzeggen tijdens de Jorellafit levensstijl. Als je aangeeft dat jij op een bepaalde dag een etentje hebt, kijken wij in jouw schema en passen we de overige maaltijden van die dag gewoon aan als dat nodig mocht zijn! Kortom, nooit meer schuldgevoelens over die heerlijke pizza en crème brûlée!

Een voorbeeld van een trainingsschema is lastig om te geven. Dit omdat daar voor iedereen een heel groot verschil in zit. De één wilt thuis een workout uitvoeren met eigen lichaamsgewicht, de ander wilt krachttrainen in de sportschool en weer iemand anders rent het liefst iedere dag 10 km. Het trainingsschema hangt dus volledig af van jouw doelen en wensen. Wel kunnen we je vertellen dat je met behulp van het trainingsschema ook precies weet wat je moet doen. Kortom, nooit meer getwijfel in de gym of thuis op je workout matje! Om je toch een klein idee te geven, laten we twee oefeningen zien die je kunt verwachten als je aangeeft dat je graag thuis wilt sporten!

workout

Zowel de voedings- als trainingsschema’s ontvang je in een PDF bestand per mail. Eigenlijk ontvang je dus om de 2 weken 2 boekjes; het eetschema en de bijbehorende receptenguide. Daarnaast ontvang je één keer per maand een boekje met jouw persoonlijke trainingen!

Klanten zone

Misschien is het je al is opgevallen dat er bovenaan in het menu van onze website het kopje ‘Klanten zone’ staat. Dit is zoals de naam al zegt een zone voor onze klanten.
Als je besluit om je aan te melden, ontvang je persoonlijke toegangscodes voor deze zone. Wat vind je hier dan? Wekelijks drie updates die jou alles vertellen over voeding, beweging en gedrag. Aan het begin van iedere week ontvang je via de mail een bericht met de updates die jij die week in de klanten zone kunt vinden.

In week 3 kan je bijvoorbeeld het volgende verwachten:
– cardio, is het nodig?
– macro’s, micro’s en vocht
– gewoontes veranderen & consistentie

Met behulp van deze updates leer je gedurende het hele traject alles over een gebalanceerde levensstijl. De updates zijn opbouwend en starten dus bij de basis. Hierdoor is het, ook als je haast niets weet op het gebied van voeding en beweging, prima te volgen. Later in het traject komen bijvoorbeeld onderwerpen aan bod als het ‘Refeed’-principe en ‘Intermittent fasting’. Waarschijnlijk zijn dit termen die je nu nog vrij weinig zeggen, maar dat wordt tijdens het traject dus vanzelf allemaal uitgelegd!

Naast het overbrengen van deze informatie, vinden wij de updates nog ergens anders belangrijk voor. Wij willen namelijk dat jij aan het einde van de vier maanden zelf aan de slag kunt! Ons doel is om jou naast deze kennis ook mee te geven hoe je bijvoorbeeld het aantal calorieën dat je op een dag nodig hebt kunt bepalen en hoe je deze calorieën vervolgens verdeelt onder de macronutriënten.
Kortom, aan het einde van de vier maanden ben jij bereid om de rest van je leven jouw eigen lifestyle coach te zijn! Mocht je het nou fijn vinden om ons als lifestyle coaches te houden, dan is dat ook geen probleem. Wij helpen je zolang je dat wilt, maar als je je aanmeldt, betekent dit dat je een traject voor vier maanden aangaat. Wil je daarna door met ons? Dan vinden wij dat maar al te leuk! Maar je beschikt dan dus zelf over een enorme hoeveelheid kennis die je tijdens het traject opdoet en weet onder andere hoe je je eigen voedingsschema kan maken!

Contact

Nu blijft er nog één punt over… contact. Want hoe communiceren wij eigenlijk? Dat is deels afhankelijk van jou! Jij krijgt de keuze of je liever communiceert via de mail of via Whatsapp. Uit ervaring zien wij dat Whatsapp het meest de voorkeur heeft. Je kunt ons hier, of via de mail, 24 uur per dag om hulp vragen. Daarnaast stellen wij een aantal keer per week wat vragen aan jou (om je vooruitgang te kunnen volgen) en geven we je de nodige motivatie. Doordat we een aantal keer in de week contact hebben, weten wij hoe het met je gaat en blijven we op de hoogte van jouw traject!

We hopen dat het door deze blog allemaal wat duidelijker is geworden wat je precies kunt verwachten wanneer je je aanmeldt bij Jorellafit. Wij kunnen in ieder geval niet wachten om ook met jou het leukste avontuur ooit aan te gaan en te werken aan jouw doelen. Wijzelf hebben de stap 3 jaar geleden genomen en kunnen je vertellen dat we geen seconde spijt hebben gehad. Mocht je toch nog twijfels of vragen hebben, dan kan je ons altijd een mailtje sturen (contact@jorellafit.nl)

2 thoughts on “De Jorellafit Traject Tour

  1. Pingback: Het fitnessplan voor vrouwen - deel 3 | Jorellafit

  2. Pingback: Sharing Sunday - #favosmoothie | Jorellafit

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *